söndag 5 januari 2014

kanjagblogga goes Matblogg!

Eftersom kost är en stor del av mitt liv så måste ju den här bloggen innehålla lite av maten jag lagar.
Så, här kommer dagens lunch: Het tomatröra.
Enkel rätt som är enkel att laga, kostar inte många kronor och är nyttig som tusan.



4 portioner
Du behöver:
2 gul lök alt. 1 stor
3 vitlöksklyftor
chili, jag tog vad jag hade och i det här fallet blev det 2 st färska Piri Piri
3 röda paprikor
2 burkar krossade tomater
4 ägg

Hacka lök och vitlök och fräs i lite olja i en stekpanna. Hacka upp paprikorna lite grovt och i med dem också i pannan. Finhacka chilin och släng i pannan.
När detta fått lite färg så är det dags att hälla i de krossade tomaterna. Låt detta puttra ett tag och smaka av med salt och peppar. Om du har väldigt vattniga krossade tomater så gör det inget om det får stå och puttra ett tag.
Nu knäcker du äggen uppepå tomatröran och fortsätter att låta det puttra tills äggvitan är vit. Jag brukar lägga på ett lock efter en stund så går det lite fortare med äggen.

Smaklig spis!

/FR3DDA

Inga kommentarer: