fredag 3 januari 2014

En tanke som gror

Jag sitter vid köksbordet, med en filt runt mig, och tittar på ett avsnitt av Weeds på Netflix. Jag har en kopp te bredvid mig och har precis ätit lite kvällskvarg.
Här måste jag pausa Weeds och skriva det här inlägget för en tanke gror i mig och den blir starkare och större. Tanken lyder: Jag har det rätt bra ändå.
Visst, jag är nyskild från ett tretton år långt förhållande och har mått piss över det men när jag sitter här i mitt nya hem, som jag stortrivs i, så tycker jag ändå att mitt liv är rätt bra.
Barnen har precis somnat och vi har spenderat dagen hos vänner och har grillat korv i skogen och har blivit bjudna på lasagne till middag. Sen avslutade vi dagen med lite fredagsmyschips när vi myste ner oss i soffan. Vi har det rätt bra ändå.
Mycket skit har givetvis hänt i separationen men i det stora hela har jag inget att skämmas för. Jag har givetvis sagt onödiga saker men jag har inte pratat skit om någon. Jag har inget att skämmas för.
Jag har det rätt bra ändå.
/FR3DDA

Inga kommentarer: