söndag 5 januari 2014

Dagens vikt

Idag väger jag 80.1 kg.
Jag väger mig rätt ofta. Vet inte riktigt varför men jag tycker nog att det är kul. Att ha lite koll.
Jag bryr mig inte om något kilo hit eller dit. Tänk på att en bajskorv kan väga ett halvkilo. Men jag tänker ju inte heller låta min kropp smyga på sig ett gäng med kilon som jag får kämpa för att få bort sen. Den biten har jag redan gjort. Been there, done that.
Ska du gå ner i vikt så köp en bra våg. En som du litar på att den visar rätt.
Ett måttband är bättre på många vis. När jag började träna och skulle ner i vikt så tappade jag inte ett skit i början men när jag började mäta midjan förstod jag vad som hände. Fettet försvann men jag ökade ju muskelmassan. Vågen stod still men midjan krympte. Sen kom ju viktnedgången igång.
/FR3DDA

Inga kommentarer: