tisdag 12 november 2013

Jag är på banan igen

Jodå, jag lever. Jag har skiljt mig och har haft jäkligt mycket att stå i med flytt och allt som det innebär.
Det är en väldans massa att fixa med när man flyttar. Själva packandet/uppackandet är det ju såklart men sen har jag målat och fixat massor på varenda lediga stund och känner mig nu rätt sliten faktiskt. Jag har förrådet kvar att flytta men det får jag ta lite då och då för nu måste jag ta igen mig lite också känner jag.
Löpningen har jag fått lägga på hyllan ett tag då jag drabbats av "löparknä". Det är en muskel som blir för kort och stram och då skaver på utsidan av knät och det blir då irriterat och inflammerat. Vila och stretch är det som gäller. Ja och Voltarensalva såklart ;)
Jag kör stenhårt på styrketräningen istället. Fast stenhårt är nog inte rätt ord för jag är ju ingen kroppsbyggare direkt. Vill bara bli starkare egentligen, inte större.
TRX och massa andra övningar med kroppen som enda vikt kör jag. Störst fokus ligger på axlar och mage/bål/core. Axlar för att det är kroppsdel som är bra att vara stark i när man jobbar som byggnadsarbetare så man inte sliter ut sig. Core för att det är allt. Den bär ju upp kroppen så det kan inte vara fel att ha en stark bål.
Jag har klarat att hålla vikten och till och med slankat till mig ytterligare. Väger nu 78 kg och har inget intresse att gå ner något mer. Ta bort lite mer fett och bygga lite mer muskler kanske. Det får ju bli styrka nu tills knät blir bra.
Vi hörs!
/FR3DDA

Inga kommentarer: