söndag 13 oktober 2013

Då kör vi! Sen sist...

Ja vad har hänt sedan sist? Det är en heeel deeel om man säger så.
Jag är numer skild från Johanna och flyttar in i ett nytt hem om tre veckor. Separationen har väl inte vart kul direkt men det blir bäst för alla på det här viset, barnen fixar det fint och jag ser fram emot framtiden. Jag har haft stor hjälp i separationen av en gammal ungdomskärlek vid namn Sofia. Jag vet vad ni tänker, och nej vi träffades inte medan jag var gift så hon har inget med separationen att göra. Detta tog hårt på mig men nu är jag på väg uppåt och som sagt, jag ser fram emot framtiden. Jag älskar att säga det, jag ser fram emot framtiden.
Jag har börjat ett nytt jobb som snickare på en liten byggfirma och trivs som tusan. Inget mer egengöretagande för mig på ett tag nu.
Träning och vikt då? Jo i mars började jag ju på 100 kg och nu väger jag 80 kg och springer milen på 41 minuter. Mina framsteg har varit större än jag någonsin vågat drömma om men om man vill och har bestämt sig så går det. Kan jag så kan du.
Jag tränar varje dag och lika delar löpning och styrketräning. Löpningen sker nästan bara i längre pass, minst 7 km. All styrketräning sker i hemmet med minimalt med utrustning. Jag har bestämt mig för att det ska fortsätta så, pengar jag hade kunnat lagt på ett gymkort ska jag lägga på att köpa in bra utrustning till att träna hemma med istället.
Så ser det ut i livet just nu. Bloggen kommer att handla en del om hur jag har gjort med kost och träning för att komma dit jag är men också om hur jag gör nu när mina mål inte är att gå ner i vikt utan att bli bättre, starkare och snabbare.
Vi ses!
/FR3DDA



Inga kommentarer: