onsdag 19 juni 2013

Sub45

Sitter och surfar runt lite på morgonkvisten. Och Vips! så har jag bestämt mig för att köra på ett träningsupplägg för att klara milen på under 45 minuter. Först så tänkte jag köra igång detta direkt men jag har nu bestämt att jag ska försöka öka min träningsmängd en del över sommaren och sedan börja det nya upplägget direkt efter vår Gotlands-semester.
Jag börjar alltså måndag vecka 30. Det innebär att jag ska klara milen på under 45 minuter, eller sub45 som de tuffa löparna säger, i slutet av vecka 38.
Det ska bli kul att träna löpning lite mer organiserat. Jag hittade just det här upplägger på jogg.se, närmare bestämt HÄR, men det finns hela internet fullt. Om du använder Runkeeper så har de också egna "Training Plans".
Jag är rädd för att detta handlar om min lyckade insats i Karlstads Stadslopp i lördags (läs HÄR) och att jag fått lite blodad tand och har börjat fundera på resultatet nästa år.
/FR3DDA

Inga kommentarer: