onsdag 26 juni 2013

Dagen som slutade med halvmara

Idag hade jag tänkt att dra av lite intervaller på närmaste idrottsplats, den råkar ligga 200 meter hemifrån. Men när det spöregnade imorse så ställde jag in de planerna och tog med barnen på Värmlands Museum istället. Vi lekte och experimenterade i barnens teknikrum som de har där och sen tittade vi på Jens Assurs galet braiga utställning Africa is a Great Country.
 Sen kliade det nog i löptarmen så efter lunch så drog jag ut till Kilenegården och sprang. Sen var jag lite som Forrest Gump, "I just kept running". Efter en mil så bestämde jag mig att det skulle bli en halvmara i dag, även om det spöregnade hela vägen, och så blev det. En halv maraton är alltså 21 kilometer. Jag sprang inte på skitfort men stannade ändå på en snittid per kilometer på 5.08. Totalt 1 timme och 47 minuter.
I morgon får jag nog vila... eller ska jag ta de där intervallerna då kanske!
/FR3DDA

Inga kommentarer: