torsdag 20 juni 2013

Cykeltur och hemmaträning

Löpvila var det ju idag. Vad gör man då? Jo man tar cykeln och den stora ryggsäcken och bestämmer sig för att midsommarhandla på den affären som ligger absolut längst bort från hemmet. Man tar även med sig en sjuåring på cykel som vägrar att åka närmsta vägen.
Jäklar vilken trevlig tur det blev!
Nu på kvällen körde jag ett styrkepass, ett riktigt tungt styrkepass med fokus på armar och axlar. Detta kördes hemma med minimalt med utrustning. Jag kan inte prata mig nog varm om hemmaträning. Det är fruktansvärt tidseffektivt i och med att du slipper all logistik. Det är billigt, har du väl köpt lite grejer så kan man väl säga att det är gratis. Och det bästa, idag såg jag på Sommarlov medan jag tränade!
Efter ett tag så har man ett ganska stort bibliotek i bakhuvudet med övningar som kräver ganska lite utrustning.
Idag bestämde jag mig att inte köra något i TRX-banden, det var längesedan jag körde ett styrkepass utan dem. Måste köra mer vikter, det är ju hur kul som helst.
Dagens utrustning:
/FR3DDA

Inga kommentarer: