torsdag 30 maj 2013

Min kost för viktminskning

Jag tänkte att detta med vad jag äter kanske vore ett bra inlägg. Jag är ju fortfarande i min viktminskningsfas så jag äter rätt lite. Träningen lär ju inte ge toppresultat men jag måste få vikten dit jag vill innan jag blir elitlöpare ;)
Min vikt stagnerade lite för någon vecka sedan så jag ville chocka kroppen och tog kontakt med ett kosttillskottsföretag för lite hjälp. Jag får inte betalt för detta inlägg så jag tänker inte berätta vilket företag det är eller vad produkterna heter.

Jag går oftast upp kl 6 och tar då en fettförbränningskapsel med ett stort glas vatten innan jag tar en promenad med hunden, det brukar bli mellan 5 och 8 kilometer. Denna kapsel är till stor del koffeinbaserad och jag funderar på att strunta i den snart. Jag tror inte så mycket på de här produkterna.
Sedan när jag kommer hem brukar det bli ca 100 gram kvarg till frukost. Till detta tar jag lite flytande multivitamintillskott och lite Omega 3.
Runt klockan tio är det mellanmålsdags och det är pulver som gäller då. Jag köpte en måltidsersättare med ganska få kalorier som är jättebra som mellanmål.
Sedan är det lunch runt kl 12. Jag brukar göra små knyten att ha i kylen av aluminiumfolie som innehåller 100g lövbiff eller kyckling. Ett knyte tillsammans med lite pasta eller ris och massa grönsaker.
Runt klockan 15 är det mellanmål igen och då brukar jag ta en "bar" av något slag, mycket proteiner och få kalorier.
Kvällsmat så är det ett knyte ur kylen och massor av grönsaker. Grönsakerna varierar men just nu är jag inne på färsk, kokt broccoli. Sen är det inte omöjligt att det blir lite stark salsa till detta också. Jag brukar undvika kolhydrater i form av pasta, ris eller bröd på kvällen för det får alltid mitt blodsocker att vara som lägst mellan klockan 20 och 21 och då blir man så jäkla sötsugen och det har jag svårt att stå emot.
Så ser det ut. Detta ger runt 1500 kalorier och det är i underkant men jag ska snart smyga upp mitt intag då träningen är rätt hård nu. Ska bara ner liiite till först.
Utöver detta så brukar jag ta ett återhämtningstillskott med massa protein i efter att jag tränat.

Så här gör jag och det fungerar fint för mig. Detta inlägg föddes i mitt huvud när jag stod och mixtrade med min mat de närmaste dagarna, nämligen kycklinginnerfilé. Starkt kryddad som helvete!
/FR3DDA

100g är inte så mycket...

Inga kommentarer: