tisdag 2 april 2013

Tankar under en mils löpning

Vilken start på veckan! (Igår räknas ju inte.) En mil löpning, BEVIS, i solen med hund och dotter. Isabelle som är sju år springer ju inga mil så hon cyklade bredvid mig och var väldigt nöjd med detta. Första cykelturen för året var det och leendet klöv nästan huvudet på henne. Hon gillar att cykla den där Isabelle.
När jag sprang så tänkte jag på det här med vad vi skickar med våra barn. Hur ska jag motivera dom att vara ute och röra på sig om jag inte gör det? Mitt mål är att få dem att se motionsträning som något naturligt, något man gör för att må bra. Tänk om man kunde få dem att älska det!
Jag kan inte göra mer än att visa dem på det och sedan får de välja själva.
Drömmen är ju att om några år ha en eller två löparkompisar i sina barn som stöttar, peppar och tvingar ut gubben i spåren!
/FR3DDA

Inga kommentarer: