tisdag 30 april 2013

Dagen efter TRX

Jag skrev häromdagen (HÄR) om att göra sina egna TRX-band. Eftersom jag fortfarande är lite förkyld så får löpningen vänta lite men att köra lite "Suspension Training" går fint det!
Jag har kört två dagar på raken, rätt ordentliga pass, och jäklar vad det känns! Jag har träningsvärk på så märkliga ställen. När jag analyserar min träningsvärk så inser jag hur bra träning detta är.
Jag har till exempel värk i nedre delen av ryggen, det har jag inte gjort några övningar för. Mycket träningsvärk i magen men inte bara i "vanliga-situps-muskeln" utan i hela magen liksom. Jag antar att det är detta de menar med "core" eller bålen.
Det känns som väldigt bra ställen att stärka upp. Mage och rygg bär ju upp hela överkroppen.
Sen har jag ju klassisk träningsvärk också, körde mycket ben och låren känns kan jag lova.
Jag tycker att det verkar som att trx-träning är ganska tidseffektiv också. Mina pass är ungefär tjugo minuter men de kommer nog att bli längre när jag kommer in i det ordentligt.
Detta var bara ett tips och lite pepp för er som funderat på att prova TRX.
/FR3DDA

Inga kommentarer: