tisdag 19 mars 2013

Löprapport

Nu kan jag inte hålla mig längre från att skriva en rapport om löpningen. Jag har ju sagt att detta inte är någon löparblogg men en rapport då och då får ni stå ut med.

Först och främst viktnedgången, det är ju det främsta skälet till att jag har börjat löpa. Stor besvikelse. Inte gått ner något värst, något hekto kanske men det är skitsamma för jag vet att det kommer. Jag känner mig piffigare i kroppen så vågen följer nog med snart. Jag har dessutom mätt hur långt jag har runt magen så vi får se om det blir något resultat där också framöver.

Sen till avdelningen som handlar om min kropp. Den håller för löpning, hittills i alla fall. Jag försöker att vara försiktig hela tiden och värma upp ordentligt. Det jag är orolig för är ju främst mina knän men de verkar fungera som de ska. Benhinnorna är på gränsen, jäkligt mycket på gränsen. Men jag lyssnar på kroppen och vilar om jag har ont. Ett träningspass mindre spelar ju ingen större roll då jag tänkt hålla på med detta resten av livet.

Nu måste jag ju skriva lite om resultat också. Jag kunde aldrig tro att jag hade så dålig kondition som jag hade men nu börjar det ta sig. Igår sprang jag fyra kilometer med en snittid på under sex minuter per kilometer. Första gången under sex minuter. Det kändes dessutom skönt att springa igår. I början sprang och gick jag nog ungefär lika mycket. Igår gick jag tre gånger, varje gång gick jag ca 30-40 meter bara för att få ner pulsen lite.
Jag är nöjd! Och bättre ska det bli!

LÄNK till Runkeeper om denna löptur.

Slut på rapport!
/FR3DDA

Inga kommentarer: