fredag 8 februari 2013

Graviditetstest

Ni som har barn, kommer ni ihåg när ni gjorde ert första graviditetstest? Jag kommer ihåg det som att det var igår.
Jag var sen till jobbet den morgonen, hade en kollega som stod utanför och väntade på att jag skulle åka med han. Johanna var inne och grejade i badrummet, med testet men det visste jag ju inte då.
När hon kom ut så skakade hela hon och tårarna rann. Jag frågade vad det var och hon bara skakade och visade mig stickan. Det var ju ganska planerat detta men kom ändå som en chock, att det helt plötsligt var på riktigt.
Vi skrattade, kramades och var glada. Sen var jag faktiskt tvungen att åka till jobbet, han stod ju faktiskt utanför och väntade. Vi kom överens om att inte berätta för någon tillsvidare.
Jag hoppade in i bilen och berättade direkt. Det gick liksom inte att låta bli.
/FR3DDA

Inga kommentarer: