tisdag 8 januari 2013

S/V

Jag tror att jag gillar svartvita bilder mer och mer. Det är något speciellt när man skalar av färgerna. Det kanske låter konstigt men det blir liksom mer när man tar bort. Tar man bort färgerna så blir allt annat mer påtagligt, tex strukturer, skuggor, kontraster.
Färger stör helt enkelt i många bilder.
När jag ser mig omkring i mitt vardagsrum, där jag sitter nu, och tittar på de printar jag har av bilder jag tagit så är de svartvita allihop. Inget medvetet val.
Ett tag så fotade jag mycket med Kodak Tri-X, det är en film för er som bara kör digitalt. Numer kör jag bara digitalt på grund av enkelheten men så som bilderna blev med den filmen är ofta det jag eftersträvar när jag sitter med bildredigering i datorn.
Här är ett urval av svartvita bilder genom åren:




























Till er som orkade sig ända ner hit önskar jag en trevlig kväll!
/FR3DDA

Inga kommentarer: