måndag 14 januari 2013

Drömmer om bad, barn och datorer

I natt drömde jag en dröm som var lite tråkig men mest bra. Jag drömde att Isabelle låg i badet och jag var bara tvungen att visa henne en sak på datorn. Hon lyckades sparka till den så att den trillade ner i badvattnet. Det var ju inte så kul.
Men det som var bra var hur jag reagerade. Jag var ju så klart hemskt upprörd att någon förstörde något så dyrbart genom att inte vara försiktig. Jag såg på Isabelle att hon förstod att detta inte var bra, hon började nästan att gråta. Så jag struntade fullständigt i datorn. Tog upp den ur vattnet, hoppades att den skulle överleva och ställde undan den. Isabelle vart ju väldigt lättad av min reaktion och vi lekte sedan för fullt i badet.
Jag önskar verkligen att man kunde reagera mer så här på riktigt. Givetvis vill jag att barnen ska vara försiktiga med saker, särskilt dyra saker. Men det är bara saker. Barn är barn och har de sönder något så får jag kanske skylla mig själv ibland också.
Det är väldigt sällan jag minns mina drömmar så jag var bara tvungen att skriva om den.
/FR3DDA

Inga kommentarer: