onsdag 30 januari 2013

Bloggen

Jag trivs med denna bloggen nu. Det har alltid skavt lite förr när jag bloggat. Alltid vart ett tvång.
Men inte denna gången. Jag kan sätta mig och bara låta orden dra iväg. Man kanske skulle skriva en bok när man ändå håller på.
En del inlägg blir ju tämligen korta, ibland bara en bild. Men jag ser på statistiken att det är uppskattat, besökarna kommer tillbaka. Flest besökare har såklart de inlägg jag lägger upp på Facebook men även de inläggen som bara lever här på bloggen får sin beskärda del av läsare och det gläder mig. Väldigt mycket.
Det är trevligt med uppskattning. Vad heter begreppet "put your self out there" på svenska? Att man gör sig sårbar. Möjlig att kritisera. Det är samma med mitt fotograferande. När jag publicerar en bild så ger jag folk en möjlighet att tycka, både bra och dåligt. Samma med skrivandet och bloggandet. Man skulle kunna spela säkert och inte göra något men det ligger nog inte för mig.
Det är kul med blogg nu och det verkar som en del av er också tycker det. Hoppas att vi kan fortsätta att tycka så.
/FR3DDA

Inga kommentarer: