onsdag 23 januari 2013

Barn och sjukdomar

Igår fick jag hämta lillpojken från dagis. De ringde och sa att Nikki är blek och klagar på att han har ont i magen.
Jag gick direkt och hämtade honom. Mycket riktigt var det en blek, liten Nikki som väntade på mig och jag tyckte att han började bli lite varm så vi gick hemåt.
Väl hemma så sa han att han var sååå sjuk så han ville ha varm choklad. Är man ett sjukt barn så får man det mesta av mig så sagt och gjort, varm choklad it is! Sen ville han ha något mer och sen något annat. Jag började ana oråd och tog tempen, ingen feber. Då satte jag stopp för filmtittandet och mysätandet och så gick vi in på rummet och lekte med lego istället.
Han var inget mer sjuk längre.
Idag är han på dagis.
Om det är något man inte kan bli klok på så är det ett barns sjukdomsförlopp. Vad som är verkligt och vad som är något annat.
/FR3DDA

Inga kommentarer: