onsdag 13 juli 2011

Vintips

Jag får börja med att säga att jag inte gillar vitt vin. Kanske en iskall Riesling vart femte år men inte mer än så. Surt och jävligt, precis som kärringen i grillen vid Coop.
Mina erfarenheter av rosé-vin sträcker sig till några flaskor med en kul etikett som jag tyckte smakade som kärringen i grillen vid Coop, som hon är alltså, inte som hon smakar för det vet jag absolut ingenting om!
Idag har jag druckit ett glas av Motörhead-vinet som finns på bolaget (nr 70700), det är ett rosé vin som smakade kanon. Spring och köp! Då får ni dessutom en flaska med Motörheads logga på och den skämmer inte ut sig i bokhyllan/vinstället/vitrinskåpet/barskåpet.
Jag vet att jag skrev ett inlägg häromsistens om att jag skulle sluta dricka alkohol men ett glas vin till maten ibland är det sista som hänger kvar. Det är ju så gott!
/Fredda

Inga kommentarer: