tisdag 25 januari 2011

Skatteverket och Posten rockar inte

En myndighet har gjort det igen! Företaget gör ju många så kallade ROT-avdrags jobb. Det betyder att vi får hälften av pengarna av kunderna på faktura. Andra hälften får vi ansöka om hos Skatteverket.
I december gjorde vi ganska många stora ROT jobb så det var ju en del pengar vi sökte om. Det betyder ju att det sinar ganska hårt i vår kassa.
Normalt sett så betalas pengarna ut från Skatteverket efter ungefär tio dagar och det går det ju fint. Nu har det gått nästan en månad. Då går det inte fint.
Jag ringde idag och skulle fråga hur det låg till och varför inte utbetalningen kom. Hon jag pratade med var hjälpsam men kunde ju inte hjälpa eftersom det inte fanns någon ansöka i systemet. Om Skatteverket eller Posten har gjort fel vet jag inte och det intresserar mig föga.
Nu måste jag skriva en ny ansökan på Skatteverkets lagom jobbiga blanketter och sedan faxa in den till Skatteverket imorgon för senast 31 januari måste den vara inne för att kunderna ska få sina ROT-avdrag registrerade på 2010.
På med kontors-jobbar-hatten.
/Fredda

Inga kommentarer: