lördag 8 januari 2011

Shopping med barn

Häromdagen var Johanna, min kära frau, ute och shoppade med barnen. Mössor stod högt på listan. Till den tre-åriga pojken Nikki var det inga problem. Han hittade en med spindelmannen så var han otroligt nöjd. Det var värre med vår 5-åriga dotter Isabelle. Hon var lite oengagerad sådär som en femåring på stan kan vara, det finns ju så mycket annat att titta och fundera på än mössor.
När Johanna äntligen hittade en som hon trodde skulle få godkänt så vart svaret lite drömmande sådär: Njaaee... Så det blev ingen mössa till henne den dagen.
Idag sa jag till henne att vi skulle ut och se om vi kunde hitta en mössa och då minsann skulle hon ha den som hennes mor hade visat henne. "jo men vi hittar nog nån annan fin" sa jag men det var inte att tänka på! Jag visste inte ens i vilken affär den där gråa mössan, som var så överlägsen alla andra mössor, fanns.
Vi hittade den iaf men det är inte det som är poängen. Det jag vill ha sagt är att det kan svänga en del med ett barn och jag tror att det är det som är kul. Att man alltid får vara lite på tå sådär för man vet aldrig vad dom tycker strax.
/Fredda

Inga kommentarer: