tisdag 18 januari 2011

På håret

Jag har nu inte klippt mig på ett halvår eller något sådant och jag trivs allra bäst med mitt hår när det ser ut som att det inte är "fixat". Det ska ju ändå se ut ungefär som jag vill så det får leva sitt eget liv så länge som det gör som jag vill.
Det trista är att det gör mest som jag vill när de är otvättat. På gränsen till att det luktar typ. Kanske inte riktigt så illa men ju lortigare desto bättre. När det är nytvättat så lever det absolut inte som jag vill. Jag tvättar det oftast med barnens schampo för det är rätt trevligt när det luktar godis.
Det har gått så långt att jag hatar mitt hår när det är nytvättat. Jag har funderat på att klippa bort hela skiten för att finna mig i att vara "stubbad" resten av mitt liv. För ryker håret nu så är det nog sista gången jag har hår känns det som. Det är ett jäkla slit att spara ut hår ska jag säga er. Man ser dum ut som faan när det är sådär mittimellan långt. Alla med hår som är lika långt på hela huvudet och mittimellan långt, ser heldumma ut!
/Fredda

Inga kommentarer: