måndag 10 januari 2011

Lätt att planera då!

Det som jag skrev om i förra inlägget om vilken sorts människa jag skulle vara idag kommer vi inte att få reda på idag.
Jag anade oråd redan när jag svängde in på parkeringen till dagis. Det var lite för mörkt där inne men "Dom har väl inte hunnit tända än" tänkte jag. "Men varför har dom inte hunnit tända en enda lampa" tänkte jag när jag stod utanför med två barn som jag väckt för tidigt och bylsat på en massa vinterkläder. "Och varför har dom inte hunnit låsa upp ytterdörren?" Vid det här laget var jag mest inne på att nån fröken hade försovit sig och att det skulle komma någon vilken sekund som helst. Det gjorde det inte.
Bara att packa in två barn i bilen igen. Hem och ringa lite kunder och förklara läget.
Jo efter lov och sånt där så börjar man tydligen med en så kallad planeringsdag. Det har jag fått en lapp om för en månad sen. Lätt att komma ihåg det då! Den lappen skulle jag ha fått levererad igår om det skulle ha fungerat. Eller om jag hade skrivit in det i kalendern, som jag gör med mycket annat. Eller om min frau hade skrivit in det, lättare för mig. Jaja skitsamma, nu fick jag ju tid att skriva ett blogginlägg.
/Fredda

Inga kommentarer: