söndag 23 januari 2011

Dålig dålig natt

Detta har varit den sämsta natten på länge. Normalt sett släcker jag lampan mellan halv-elva och elva efter att ha läst sedan efter tio någon gång. Man lär ju sova eftersom det tidigaste barnet sällan sover längre än sex på morgonen.
Igår fastnade jag i en bok, Keith Richards bok om hans liv som heter Livet. Rekommenderas! Jag läste väl till halv tolv-tolv någon gång. Somnade och vaknade runt ett av att jag var så jäkla törstig. Gick upp och gjorde ett stort misstag. Drack en halvliter grapefruktsjuice. Sen låg jag vaken en timme av den äckliga smaken man får i munnen av en halvliter grapefruktsjuice.
När jag lyckats somna så var det efter en timme dags för nästa incident. Isabelle, det största barnet, trillade ur sängen och slog läppen i nattygsbordet. Heter det nattygsbord? Ni vet vad jag menar iaf. Då gick det en halvtimme med att trösta och att torka blod och tårar.
Sen sov jag tills klockan var halvsex och då vaknade jag av att Nikki sjöng julsånger i mitt öra. Väldigt mysigt men jag var absolut inte färdigsovad.
Barnen gick upp och tittade på lite Bolibompa och jag tänkte ligga kvar och mysa lite men tror ni att det gick? Nej då! Hunden var ju helt plötsligt så kissnödig så att hon höll på att gå sönder!
Bara att gå upp och medan barnen lekte så fick jag faktiskt en hel del jobb gjort. Jag tog tag i en stor brevhög, sorterade och betalade lite fakturor. När privatpersoner ska betala så heter det väl räkningar och när företag ska betala så heter det väl fakturor? Varför är det så eller har jag fel?
Denna dag blir det dessutom fullt ös hela dagen. Vi ska på en husvisning. Sen blir det födelsedagsfirande hos svärmor som fyllt hundra eller nåt. Sen ska jag avsluta kvällen med att åka och jobba.
Jag kommer nog somna bra ikväll.
/Fredda

Inga kommentarer: