lördag 15 januari 2011

Borde verkligen...

...blogga lite. För er skull. För min skull.
Men jag orkar inte riktigt. Magsjukan lurar bakom hörnet för min familj. Man riktigt känner hur nära det är. Isabelle kräktes igår på kvällen. Sen var hon hur pigg som helst och har varit det ända sedan dess. Min arbetskollega har magsjuka i familjen.
Det är lite kul, på något vis, hur man kan framkalla magsjukekänsla i magen bara genom att veta att någon man har träffat har kräkts. Sinnet kan påverka mycket.
Vi tar det lugnt idag och tvättar händerna ungefär hela tiden. Det luktar tvål och handsprit av oss. Imorn har vi biljetter till Disney on Ice och det har ju barnen sett fram emot ganska länge nu så det vore väldigt kul om vi kunde komma iväg. Jul på Liseberg vart ju inställt pga sjukdom så det här måste vi faan komma iväg på!
Jag har lyckats åka till soptippen med massa skräp idag. Man får passa på när barn och frau är på rätt humör och när dom känner att det är skönt att slänga gammalt skräp. Andra dagar får man inte slänga ens en teckning.
Hmm hur passade det där om soptippen in egentligen...
/Fredda

Inga kommentarer: