onsdag 19 januari 2011

Är det synd om bilen?

Ja en del tycker nog att det är synd om vår bil. Vi har en bil av familje-buss-typ. Lätt det mest praktiska man kan ha när man har två småbarn och en hyffsat stor hund.
Saken är den att jag kanske har börjat bli lite slarvig med bilen. Jag tror verkligen inte att den far illa men jag fyller tex. inte på olja förrän oljelampan lyser och varningspipet inte går att leva med längre. Bromsarna har skrapat några veckor nu och idag får jag ju det fixat. Inte för att jag vill men för att jag har besiktningstid på måndag.
När oljelampan lyser så är det väl en bit kvar innan bilen far illa? Biltillverkarna har väl lagt in lite marginal?
Jag vet inte när det hände men nån gång här för något år sedan har jag börjat bli slarvig med bilen. Jag har alltid varit ganska noga med, och tyckt att det är kul att grejja lite med, bilen men tydligen inte längre.
Det kan bero på att jag driver företag nu och att jag har två barn nu. Varje gång man gör något mindre kul, som att fixa med en bil, så finns det alltid ett gäng med andra saker som jag hellre vill göra eller i alla fall borde göra.
Jag kanske tar in bilen i natt och ställer den i värmen i köket för att gottgöra den lite...
/Fredda

Inga kommentarer: