fredag 7 januari 2011

Adjö Facebook

Efter att den här människan hade lagt ut ett rop på hjälp till sina drygt 1000 vänner och ingen hade svarat så har jag bestämt att avsluta mitt Facebook konto. Vafaan 1000 "vänner" och inte en endaste svarade. Hade en svarat så hade hon kanske levt idag.
Facebook är ingen plats för vänner längre. Det är ett ställe där folk vill utmärka sig. Få en plats. Jag har 176 "vänner" på Facebook och en del av dom skulle jag inte ens hälsa på om jag mötte dom på gatan.
Alternativet till att avsluta kontot skulle ju vara att ta bort alla som inte är ens riktiga vänner och komma absolut sist i tävlingen om längst vänner-lista. Men vart skulle jag då dra gränsen? Det är inget fel på sidan eller ideén men att ha en vänner-lista där man inte vet vart de flesta bor ens kan kvitta.
Vi får se vad som händer i framtiden. Man kan ju återaktivera sitt konto inom ett halvår eller år eller vad det nu är så är allt som vanligt. Det kanske blir så med en rensad vännerlista, en riktig vännerlista med riktiga vänner.
HÄR kan ni läsa om Simone Back och hennes rop på hjälp på Facebook.
/Fredda

Inga kommentarer: