måndag 27 december 2010

Året som gått!

Jag tänkte göra ett allvarligt försök att sammanställa detta året med hjälp av bilder. Jag har tid med det nu. Jag sitter nämligen uppe efter att ha hostat bort i stort sett hela natten. Så nu är det kaffe som gäller och så sitter jag och tittar på lite bloggar (bl.a. den HÄR som jag fick ideén om bilderna från).
Året började tydligen med att hunden var sjuk (inte på riktigt)
Nu verkar Isabelle ha fixat hunden iaf.

I Februari var vi på Värmlands Museum på fotoutställning.
Duktigaste Lotta Sandberg ställde ut.

Februari blev månaden då jag började måla på saker. Kanske för att det var så mycket snö så det inte gick att göra så mycket annat.
Här är Nikki ute och rullar i all snö. Han trivdes som tusan i snön.
Denna målades i Mars. Frihandspinstriping.
Här har Ziri tittat lite för djupt ner i en blöja. Hon fick säkert hjälp av något snällt barn också.
Fin blev hon iaf och blöjan är oanvänd!
Mars var månaden då Isabelle lärde sig att läsa "på låtsas". Hon läser sagor för sin lillebror Nikki.
Jag och Nikki var gräsänklingar så då passade vi på att luncha på lyxiga "Obs restaurangen".
En gillar att bada och den andra tycker att det är ok så länge han slipper att tvätta håret, vilket han såklart inte slipper.
April började med att Ziri förstörde sina tassar så hon fick salva och en tratt.
Hon gillar inte tratt.
Lite färgat potatismos tycker barnen är kul.
Årets påskkärringar.
Soliga Aprildagar upplevde vi i Mariebergsskogen, Karlstad.
Nu har det blivit maj och mössorna är utbytta mot kepsar.
Picnic på Hammras udde är inte fel i maj. Vitsippor precis överallt.
Här har jag tagit med barnen och kikar på alldeles färska kalvar.
Emil och Elisabeth, Madickens lillasyster. Maskerad på dagis.
Opererade mitt knä i maj.
Ett besök i Leklandet på Nöjesfabriken hanns med också.
Nu blev det juni och då ska givetvis maten ätas utomhus.
Grillsäsongen är igång på allvar.
En "Ridgebackträff" på Kalvholmen i juni. Väldigt kul med alla hundar.
En liten picnic i skogen bara, helt enkelt.
Båtbuss mellan Skoghall och Karlstad.
Nu har det blivit juli och vi är på Tynäs och badar med barnens kompis Alizia.
Nu har vi åkt till Gotland och det är värmerekord.
Pippi var på plats i Kneippbyn, Gotland.
Visby, Gotland.
Nu har det blivit augusti och det drar vi igång med att röntga hunden. Rutin undersökning man gör på en del raser. Hon var utan anmärkning.
Här bor vi på en gård i Vimmerby och Nikki hittade sig en vän här.
Ett besök hos Emil på Astrid Lindgrens Värld.
Efter Emil åkte vi direkt till Gotland för att ställa ut Ziri.
Tog lite semester på Gotland också. Här är Tofta strand efter alla turister har åkt hem.
Fina September dagar spenderas hellst i en lekpark.
Eller på picnic på Bonäsudden.
Nu har det blivit oktober och här tränar jag viltspår med Ziri.
Barnens farfar fyller 60 och det firas i skogen i Munkfors med wokad älg.
Här får 60-åringen sätta en svans på åsnan.
November-lek i hundrastgården. "Vart är Nikki?"
November bjöd på Troll-fest på dagis.
I december började barnen hitta tomtar lite överallt.
En "ridgebackträff" hanns med i december också.
Isabelle gillar att åka stjärtlapp.
Årets luciatåg på dagis. Inte ett öga var torrt, inte på mig iaf.
Här bakas det, det är en aktivitet som de här barnen älskar!
Resultatet av baket.
Så här såg jag ut när hördes via videolänk i en rättegång där jag var vittne.
Nu borde det ha kommit bilder från julafton men dom har kameran ätit upp så tyvärr men detta var allt.
Vårt år i bilder.
/Fredda

Inga kommentarer: