torsdag 30 december 2010

Hostlindring

Jag har sån jäkla hosta som inte vill ge med sig. Stönig/lat som jag är så har jag inte skaffat någon sorts hostmedicin. Jag såg till och med på en sjukvårds/råds sida på nätet att varm drick antagligen har minst lika bra hostdämpande effekt som receptfri hostmedicin.
Men huvudet högt har man ju alltid hört att det ska vara bra mot hosta.
Igår natt gick jag upp ur sängen klockan två på natten pga hostan. Jag gick och la mig i soffan för på den är det ganska stora armstöd som man kan luta upp hela överkroppen på. Jag tog på mig t-shirt och mjukisbyxor för alla vet ju hur kalla en skinnsoffa är mitt i natten när man kommer direkt från en varm säng. Jag tog också en filt. Vet nån hur varm en skinsoffa blir sen då?
Hostdämpande kanske det var på så vis att jag inte var slemmig i halsen på morgonen men satan vad jag saknade mitt slem. En irriterad hals som nu också var torr som nåt fruktansvärt torrt. Varje andetag framkallade en ilning i halsen som liknade någonting elektriskt nästan och varje ilning framkallade hosta. Jag andades så lite som möjligt för när man har hostat ett tag så gör det jäkligt ont att hosta.
Idag försökte jag att upprepa en hostlindring som fungerade för ett par dagar sedan, att bada. Det fungerade inte, jag vart bara blöt.
/Fredda

Inga kommentarer: