torsdag 30 december 2010

Fryser hundar mer nuförtiden?

Det verkar så iaf. Vart man än ser så är det hundar med täcken. Hurtta och allt vad det nu heter måste öka sin omsättning med ganska mycket varje år. Hur överlevde alla hundar för 50 år sedan? Dom överlevde, det är jag helt säker på. Frös dom hela vintern när dom var ute då? Det tror jag absolut inte.
Vår hund fryser inte så länge hon rör sig men jag hade lätt ha kunnat få henne till det om jag hade ömkat henne, helt utan anledning, varje gång hon var ute på vintern.
Vill människor så väl om sina hundar att det blir så fel? Ingen hund behöver en fleece-overall OCH ett täcke när den går på promenad. Så kallt blir det inte i Sverige. Ska hunden sitta still en längre stund så är det klart att den fryser efter en kort stund men jag pratar om hundar med päls som rör sig.
Låt hundar vara hundar!
/Fredda

Inga kommentarer: