tisdag 28 december 2010

Bloggare förundrar mig

Jag satt och kikade på lite olika bloggar på Bloggportalen och vet ni vad? I topplistorna finner man en väldans massa gay-killar som bloggar. Inget konstigt med det och jag har absolut ingenting emot homosexuella. Det konstiga med dessa bloggare som lever öppet homosexuella är att flera av dom är 14-16 år. När jag var 14 hade jag knappt börjat tänka på tjejer, än mindre på om jag var homosexuell. Jag vet inte men det naturliga är väl att man, som kille, först försöker att gilla tjejer men känner att nåt är fel och till slut kommer man till insikt med att man är homosexuell. Sen tar det säkert ett tag innan man är såpass säker att man vågar "komma ut". Det tog faan flera år innan jag vågade berätta för mor att jag snusade och det "berättade" jag genom att "råka" glömma en snusdosa framme så att hon skulle hitta den så slapp jag själva erkännandet och la över konfrontationen på henne. Nog om snus! Hur hinner en 14-åring gå genom allt det här?
Jag ser två alternativ.
Alternativ nummer ett som jag tror mest på är att ungdomar är innihelvete mycket mer vuxna nuförtiden än vad jag och mina vänner var. Om det är så, så tycker jag att det är otroligt tragiskt. Om inte barn får vara barn så tror jag inte att dom blir så snajjsiga vuxna.
Alternativ nummer två handlar om uppmärksamhet. Att dessa människor ljuger, kanske så mycket så att dom till och med tror på det själva. En blogg av en homosexuell 14-åring får mer uppmärksamhet och besökare än en som inte är skriven av en homosexuell. Jag tror mest på alternativ ett men jag tror ändå att det existerar unga bloggare som ljuger om sin sexuella läggning. Detta är kanske mer tragiskt än det första alternativet.
Det är en ny tid nu och jag har i en ålder av 30år blivit frånåkt. Jag förstår tydligen inte ungdomarna längre.
/Fredda

3 kommentarer:

Thomas sa...

Det är aldrig för sent att bli bög vet du, det är bara att blogga loss om din annalkande homosexualitet... ;)

Hade jag bloggat när jag var 15 hade jag nog skrivit 100% om Suzuki K50 och hur fränt det är att sabba gräsamttor med en sådan askool maskin. Haha.

Fredda sa...

Jag tror inte att jag är bög men vem vet.
Ja precis! Jag hade inte hunnit bli sexuell knappt och dom här har hunnit bli homosexuella.

mikaela sa...

jag tror mest på alternativ ett, barn får inte vara barn så länge som de borde få. men alternativ två är säkert inte helt omöjligt. saker som är annorlunda provocerar mer och ger en mycket mer uppmärksamhet..