måndag 13 december 2010

Anti-/-feminist

Vad ska man vara för att vara politisktkorrekt? Jag har svårt för det här med feminism för det känns som att det är att vara "fel" åt andra hållet, men det kanske inte är annat än rätt efter alla år av männens översitteri. Jag är nog någon sorts humanist för jag skiter fullständigt i vilket kön det är som utför ett arbete, lika arbete ska belönas lika, inget snack. En kvinna ska inte ha mer lön bara för att hon är kvinna, och vice versa såklart.
Min förhoppning är att feminister dör ut för att frågan inte behöver diskuteras mer.
Om män får befodran lättare för att dom är bättre på att framställa sig själva, är det då männens fel? Jag tycker att kvinnor får ta för sig mer och sen finns det väl en jäkla massa inkompetenta chefer som inte är kapabla att se igenom männens skitsnack?
Nej väx upp för faan!
/Fredda

Inga kommentarer: