onsdag 31 mars 2010

Mycket sjukhus nu.

Jo det har varit mycket tid hos läkare och veterinär idag. Jag och vår hund Ziri är ju heltrasiga! Vart ska jag börja? Hmmm... med mig såklart!
Jag har varit hos min ortoped idag för att göra en sista koll inför en liten operation som han skulle fixa under lokalbedövning i sina lokaler i Karlstad. Denna lilla operation hade han funderat på igår och han hade nu bestämt sig för att det var bättre att göra en stor operation av det. Nu blir det hela paketet, operation i Göteborg, narkos, öppning av knäet med lite fix, artoskopi med lite annat fix. Låter som en kul dag va? Inte lika kul som kryckor i ett par veckor kanske? Om tre veckor är det dags iaf...
Ziri då? Jo hon har varit på massa bus så hon har fått lite småsår och skit på tassarna. Ingen fara om hon inte hade försökt att fixa det själv genom att slicka på dom frenetiskt. Så jag fick åka till veterinären för att få lite salva och, framförallt, en tratt. Vi har nu en ledsen hund som inte gillar sin tratt.
Vi hörs!
//Fredda

Inga kommentarer: