tisdag 10 november 2009

Besked...

Jag och vår dotter spenderade igår halva natten på sjukhuset för att vi kanske hade svininfluensan. Det var drygt och det tog tid för alla föräldrar ville få sina förkylda barn kollade. Inget fel på det men jag såg några som var på väg hem som absolut inte var sjuka, förutom i mammans huvud då.
Vi vart hemskickade runt halv tolv med beskedet att vi skulle ringa in mellan 15 och 16 idag för besked på proverna. Jag ringde och fick beskedet att våra prover inte var klara. Ok, förlikade mig med tanken på ovisshet ännu ett dygn samt att ge en medicin som kanske inte behövs.
Då som en bomb för en kvart sen ringde en läkare med beskedet att vi har svininfluensa. Ja hon pratade lite först om hur lill-tjejen mår idag och sen kastade hon ur sig: "Ja och svininfluensa det har hon ju". Jag svarade med en öronbedövande tystnad. Vad ska man svara? Jag hämtade mig iaf och avslutade samtalet på darrig röst och minst lika darriga ben.
Vi hörs.

1 kommentar:

Kristina Öijeberg sa...

Stackare!
Det är inte roligt längre, det där med influensan. Trodde tidigare att allt var överdrivet, att media blåst upp det hela. Men nu, när det kryper närmare, känns det liksom på riktigt.
Se till att du får medicin nu, ingen idé att vara mesig och försöka klara det själv. Fejka andnöd, hota med att åka ner till akuten och sitta och hosta på alla, gör vad som krävs för att få medicin!

Krya på er!