torsdag 20 augusti 2009

Middag för en gräsänkling.

Jo nu har min fru börjat jobba för ett par dagar sedan men idag var det dags för hennes första nattpass. Min vana trogen försöker jag att få dom i säng något tidigare än vanligt för dom ska till dagis mycket tidigare än vanligt, inga problem med det eller "Inga konstigheter" som en viss Håkan skulle säga.
Efter detta intar jag en middag framför tv'n, som såklart visar friidrotts VM, i bar överkropp. Middagen består av ett sex-pack folköl, två paket revbensspjäll och en påse jordnötter.
Sen ångrar jag mitt kalori intag och kroppen protesterar, som vanligt, med magsmärtor. Ändå är jag lite nöjd för jag är rätt manlig när jag sitter där och slickar fett, kryddor och bakterier av fingrarna.
Konstigt att allt manligt gör så att man blir tjock. Är det manligt att vara tjock? Nej det är bara jobbigt. Men allt man gör som man blir tjock av är manligt. Att äta två kebabrullar ÄR manligt.
Nu ska jag titta på Emma Green i höjdhoppsfinalen. Hon kan hoppa högt men kan hon äta kött till efterrätt? Det kan jag!
//Fredda

Inga kommentarer: