måndag 17 augusti 2009

Blandade tankar över en folköl.

Sitter här och funderar på vad ja ska blogga om idag och har kommit fram till att det är lite för mycket som rör sig mellan öronen idag för att få det till ett sammanhängande inlägg. Så håll till godo: Blandade tankar över en folköl.

Varför köper man ett par riktiga snickarbyxor när man är en 65-årig kvinna som håller på att måla brädor i sin car-port? Ett par snickarbyxor kostar iaf 400kr och ett par dåliga jeans på Coop kostar vadå? 99:-? 199:-? Ja ni fattar va dumt det är iaf...

Vad kostar en ny disktrasa Kristina? Vad kostar det att koka en kastrull vatten?

Snart blockerar jag Aftonbladet på min dator. Vilken nyhetssida ska man titta på om man vill läsa nyheter? Måste man dra sensations-journalistik och halv-sanningar för att folk ska titta? Haha jag kanske håller på att bli gammal när jag inte gillar det, dags att pierca sig då kanske...

Är det ok om jag bara gör ett inlägg om dagen för jag tror inte att jag kommer att hinna så mycket mer. Hoppas att ni har tålamod med mig.

När jag är klar med denna rappakaljan så ska jag se om jag hittar någon statistik över bloggar bara för att se om svenska folket börjat tröttna på Charlie Schulman än.

Jag var med min familj i en leksaksaffär förut, en sån jättestor. Varför får en del barn leka med alltingi sådana affärer? Det var en liten tjej som satt i en sån där stor batteridriven Jepp och hon hängde på tutan i säkert 5 minuter. Hennes pappa kom förbi ibland och sa lite halvmjukt sådär: "Men snälla, kan du inte sluta nu?" Visst, barn är barn men jag var millimeter från att leta rätt på ett plast-svärd och skilja ungens huvud från hennes kropp med det!

Nej det här duger inte! Nu lär jag göra lite nytta.
//Fredda

Inga kommentarer: