lördag 15 augusti 2009

Att göra en lördag.

Idag ska familjen ut och träna Ziri, vår 6 månaders Rhodesian Ridgeback valp. Idag ska Frun träna utställning med Ziri och sedan ska jag gå lite spår. Eventuellt ska vi prova människospår för första gången idag, det har bara varit viltspår för henne förut.
Som ni förstår är det mycket hund i vårt liv just nu. Vi är på utställning med henne nästan varje helg och hon har varit jätteduktig. En god vän till oss har ställt ut henne för han har väldigt stor erfarenhet av detta och vi har ingen alls. Men detta ska ändras imorgon då Frun gör utställningspremiär. Hon är ganska nervös, helt utan grund tycker jag för det ser jättebra ut när dom tränar och det är ju hon som har lagt grunden till "framgångarna" hittills med den träningen hon har gjort med Ziri hemma. DU ÄR JÄTTEDUKTIG!
Dagens träning kommer att ske på Segerstad hos vänner. De har syster till vår Ziri och lite andra jyckar.
Det här inlägget vart ju föga underhållande men nu vet ni vart jag är och vad jag gör. Bra va?
I kvällens inlägg kommer jag att avhandla ämnet gamla tanter med hund. Stay tuned!
//Fredda

Inga kommentarer: